luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Ljuva dröm att va en riktigt svensk

Kategori: My life..

Ljuva dröm att bli en riktig svensk,
stor och stark och tyst och fosterländsk,
värdig, stel, pedantisk och formell,
att få bo på Falu Stadshotell.


Ljuva dröm att som en svensk se ut,
att få lära sig att veta hut.
D´e är en nåd att stilla bedja om
att få bli så jävla bra som dom.

en dikt av Hans Alfredson och Tage Danielsson


Jag är iaf glad att jag inte är tysk.
Jag skulle må psykiskt dåligt om jag var tvungen att se dubbade filmer jämt och ständigt. "Kommisarien och Havet", som egentligen är en ganska bra film, går mig på nerverna. Otroligt irriterande att se tyska dubbat till svenska....

Idag kände jag mig ganska pigg och satte därför igång med en massa
projekt, och vad hände då? Javisst, slak och spak.
Har haft aningens med feber (ca 0,8 grader högre än vanligt) och
snutit näsan fnasig och röd, men humöret är fortfarande bra!
Antar att det är värst just nu och att det är bättre redan imorgon!
Ska iaf gå till jobbet, sen får vi se.
Har iaf varit och röstat, postat brev och handlat idag!

Förutom förkylningsvindar så har även förändringsvindar blåst i Medväga idag.
J och E kom hit och tog hand om mig, samt satte upp panelskivorna
på väggen uppe i hallen. Det blev kanonfint!
Jag har världens bästa kille! Han är allt jag någonsin bett om.
Bäst.

Atjooo!

Kommentarer

  • Maria i motala säger:

    Vilken pärla i den dikten. De var charmiga de där Hasse och Tage. Krya på dig snabbt och håll hårt i J. Kram.

    2009-09-21 | 07:13:58
  • Anna Andersson säger:

    Absolut en fin-fin dikt det där :) Vi kullor och masar är rediga människor :)

    2009-09-21 | 08:46:45
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: