luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

I need it!

Kategori: My life..

Jobbade halvdag idag.
Gjorde alla "måsten" på förmiddagen och när jag sett till så inte kontoret skulle stå obemannat på eftermiddagen så åkte jag hem och la mig.
Har sett till att få de 3 V:na, Värme, Vila och Vätska.
Har provat en dunderkur som mamma gav mig tips om:
Koka ca 5 cm tärnad färsk ingefära med vatten i ca 20 minuter.
Jag tog så mycket vatten att det skulle räcka till två tekoppar, ca 7-8 dl.
Pressa sen i saften från en limefrukt, servera med honung.
Det låter rätt gott, ellerhur!?
Har lite problem med smaken, känner mest sött, surt, salt och beskt (de är de som finns på tungan va? Missat nån?) och jag kanske överdoserade med något, för det smakade mest som avkoket från en näve maskrosblad, men attans va frisk jag ska bli! Nu vänder det!
Har visserligen BARA legat på soffan under duntäcket sen jag kom hem, men just nu känner jag mig rätt så bra!

Nu ska jag bli frisk så jag får dra igång "Beach Winter 2010" igen.
Tiden går fort och vi har ingen att spilla!
Ser fram emot nästa svettiga spinningpass, nästa gång mina muskler är fyllda med mjölksyra, nästa gång jag har träningsvärk.
Det är som ett gift - and I need it!

Nu börjar jag bli trött igen, bäst att återvända till soffhörnan.
Håll tummarna för att dunderkuren verkligen var en dunderkur!

Imorgon är en ny dag - på alla sätt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: