luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Svampkramp!?

Kategori: My life..

Goder afton!

Oj va vi rensade svamp igår....
Blev färdiga runt midnatt någon gång.
Men nu ligger det en massa goa kantareller i frysen på Lapp Anders!
Ser fram emot att få göra godsaker av dem!

Hade jag inte vetat bättre så hade jag gissat på svampförgiftning idag.
Fick en magkramp som inte var nådig på lunchen, höll tom på att svimma.
Den gav med sig så småningom och den har naturliga förklaringar
så det är inget att oroa sig för (hoppas jag)!
En gång blev papsen jättedålig efter att ha ätit av mammas köttfärslimpa med svampsås, så han anklagade henne (med glimten i ögat) för att ha svampförgiftat honom. Hon sa att hon var 100% säker på svamparna i såsen och att det måste vara nåt annat fel. Han fick mer och mer ont i magen... Efter en stund kom hon på honom med att sitta och googla på "svampförgiftning"! Ha ha!!
I slutändan visade det sig att han hade blindtarmen....

Idag efter jobbet var det egentligen meningen att jag och A-K skulle gå på nån hälsomässa som hon läst om i Annonsbladet. Man skulle helst ringa och förboka stod det... När hon ringde var det tvärfullt och de hade nobbat 30 pers innan oss också... Så det bidde ingen hälsomässa.
Det bidde däremot bio - den nya Beckfilmen.
Spännande och riktigt sevärd tycker jag!

Sist men inte minst - jag har Svea-abstinens....
Känner mig lat, tjock och uppsvälld.
Svea håller stängt från i lördags tills på torsdag då de slår upp dörrarna till sin nyrenoverade och helfräscha lokal! Jag längtar tills jag får svettas igen!
Faktiskt så längtar jag så mycket att jag tror jag ställer klockan tidigt imorgon och kör igenom mage/rygg-dvd:n. Måste få känna musklerna arbeta!

Nu är nästa hållplats tandborsten, sen spikmattan på sängen!

Natti!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Svampförgiftning haha Var det sista gången din pappa fick något med svamp av din mamma mån tro?



    Btw...läste i ett av din äldre inlägg, att du sett Burn After Rading! Hjälp vad den filmen är konstig. Man skrattad enbart på grund av att den var så fel och så sjuk.... Väldigt skumt!

    2009-09-09 | 14:05:01
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com
  • ma säger:

    Hörrudu Anna Andersson! Svamp får han äta ofta. Annan svamp får han INTE av mig! Ifall någon tyckte det var tvetydigt! HAHA

    2009-09-10 | 14:00:35

Kommentera inlägget här: