luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Lugnet före stormen

Kategori: My life..

Julen

En härlig familjehögtid då allas ögon glimmar av glädje,
ingen bråkar och allt är lugnt och fridfullt.

*****

Eller?

Jag upplever just nu lugnet före stormen.
Tror inte att vi kommer att bli osams eller olyckliga,
men visst är det väl en lite skev bild vi har av den lugna julen?

Skinkan ska griljeras, ungarna ska kläs upp (och likaså granen som måste huggas - eller köpas - eller plockas ut ur den där skrubben - eller var det den andra??), det ska städas och pyntas, handlas och slås in, planeras och önskas god jul och helst hinna med träning, jobb och huvudvärk därimellan....
Fattar ni vad jag menar?

Jag älskar julen!
Den blir vad man gör den till.
Men har vi verkligen gjort julen rättvisa med alla prylar och tillbehör
som "krävs" nuförtiden?

Jag tänker på de som bor där dit tomten inte hittar.
Barnen som önskar sig varma kläder, inte en Barbiedocka.
Ingen bekväm sanning...

Snälla ni, stanna upp ett ögonblick!
Kan vi inte ta det lugnt och NJUTA av att vi har det så helsikes bra i år?
UPPSKATTA varandra för de ni är, UPPSKATTA det ni har!

Och hörrni, ni som ska ut i trafiken, kör försiktigt.
Bättre att komma fram lite sent än att inte komma fram alls.

*****

Varma kramar från Tomtemor
(som skippade grötkoket och köpte färdiga "korvar")

Kommentarer

  • Johanowski säger:

    Du har ju mig lilla Pärlan, jag kan fixa det mesta, men iår fick du dra en större bit av lasset, jag var ju såå förkyld! ler

    2010-12-23 | 13:27:07
    Bloggadress: http://johanowski.blogg.se/
  • Loppa säger:

    Du är så klok och fin käraste kusin=)

    Julekramar Loppa!

    2010-12-23 | 20:26:36
  • Anonym säger:

    Ja, vad ska man säga? Inte förde vi väl med oss någon storm precis...hoppas jag.Någon blev iallafall jätteglad över det oväntade besöket du hittade på!

    Och vi hade haft så trevligt när vi mätta och trinda styrde hemåt.

    2010-12-26 | 18:45:03

Kommentera inlägget här: