luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

LCHF-müsli

Kategori: My life..

Jag skriver ofta att jag äter LCHF-müsli, men vet ni vad det är?

Imorse var jag tvungen att göra ny müsli och då kom jag på
att jag nog inte förklarat vad det är för något...

Så här gör man min LCHF-müsli:
Alla mått är ungefärliga då jag aldrig mätt exakt.

1 dl kokosflingor
½ dl pumpakärnor
½ dl linfrön
½ dl psylliumfrön
ca 1 dl krossade sötmandel och hasselnötter
(ta handmixen - tar 2 sekunder)
1½ msk kanel
½ tsk vaniljpulver (ej samma som vaniljsocker)

Blanda runt - färdigt!

Mitt frukosttips är att ta lite turkisk yoghurt 10%
(OBS! Ta inte för mycket, den är mäktig!!) med ca 2-3 msk av
müslin, komplettera med ett kokt ägg och en klick bregott (på ägget).
Imorse hade jag även på torkade gojibär på müslin, supernyttigt!
Du står dig hur länge som helst!

Smaklig frukost!
*ler*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: