luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Det går bra att börja en tisdag

Kategori: My life..

Fast jag tjuvstartade redan igår...

Jag är laddad igen och det känns urbra!
Tänk om man skulle ta och faktiskt på allvar ta tag i sin kost igen.
Det är ju lätt att se mellan fingrarna en gång, två gånger och sen tills man tappar räkningen. Men nu ska det inte ses mellan några fingrar eftersom jag inte kommer att va sugen! Så länge jag skippar fel typ av kolisar så går det ju bra.



Är inte längre helt säker på att små delmål är helt bra.
Jo det är det nog, men det är lätt att glömma att det är just ett delmål och inte målet.
För alla vet väl vad som händer när man närmar sig mål..?
Javisst, man slappnar av och tänker att "det är inte mycket kvar"!
Sen går det ursegt om det ens går överhuvudtaget!

Nej, nya tag, nya mål - det ska nog göra susen!

Att min kollega slutar röka idag är också en pepp-faktor.
Klarar hon att sluta röka så klarar jag bannemig att
hålla mig till min plan och följa den!

Mitt nya mantra:
Jag kan, jag vill, jag kan, jag vill!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: