luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Matdag 7 januari

Kategori: My life..

Frukost kl 7:20.
Omelett på två ägg och lite grädde, steks på ena sidan i smör, hyvla på några ostskivor (jag använde Kvibilles Cheddarost) och vik ihop. 
Servera med en smörklick och några skivor lufttorkad skinka.
Lyxade även med en halv kopp kaffe+grädde.

Halv kaffe (svart) kl 9.

Mellis kl 11.
En halv avokado.

Lunch kl 12.
Gårdagens middag (kycklinggryta med jordnötssås).
Sallad.

Halv kaffe kl 13.

Mellis kl 16:15.
Halv avokado och halv kaffe.

Middag kl 20:30.
Blomkål- och broccoligratäng med köttfärs, recept här.
Det här var verkligen superenkelt och supergott, rekommenderas!
Jag hade dock i mer lök, använde mig av vanlig köttfärs och
lite andra kryddor, sen la jag på ostskivor innan gratinering.
Till gratängen blev det lite sallad, surkål och citronvatten.

*~*~*~*~*

Vägning imorgon bitti tänkte jag!
Jag tror att jag är tillbaka på vikten jag hade innan jul nu,
det känns åtminstonde bra!

Tycker det börjar bli dåligt med bilder i den här bloggen nu,
måste nog ta och testa den där kamerasladden igen...
Men nu - sängen!

G'night!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: