luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Renovering och fix

Kategori: My life..

Jag är helt slut!

Lördag kväll, klockan är halv elva och vi (läs J) spikar in golvlister.
Sånt är livet som snickar-sambo! :)
Skämt åsido, men idag har vi fått lite gjort!

Vi började dagen med en kall promenad i solskenet, sen
kom bästa kusilainen Loppa hit på fika!
J fixade med badrumsmölerna uppe medans vi tjattrade på!
Efter fikat fixade jag lite mat och sen började vi....

Nu är "Emil-bården" nedångad, ekparketten inlagd, fyra flyttkartonger uppackade och ompackade och sist men inte minst så kommer nu även golvlisterna upp igen! Det blir sååå fint!
Verkligen ett helt annat rum än innan!
Vi tänkte om litegrann också och ska möblera lite annorlunda än vi tänkte tidigare, och jäklar anamma vad bra det kommer att bli! :)

Imorgon då?
Jo, det finns att göra då med...
Ska försöka komma upp i skaplig tid så vi får "mycket" söndag.
Skulle egentligen ha åkt och lämnat av storebror på Arlanda, men jag "slapp undan". Inte det att jag inte ville, men jag har egentligen inte tid.
Ibland måste man bara säga nej, jag kan vara dålig på det.

Tillbaka till "att-göra-listan".
Tar med mig J till lägenheten imorgon för en sista touch med städtrasorna och för att vattna blommorna som fortfarande bor kvar.
Sen blir det hockeymatch för E här i Borlänge och efter det träning.
Får jag tid över så finns det mer att fylla på med!

Nu ska jag skriva om min matdag...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: