luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Gummibruden

Kategori: My life..

Såja, känner mig lite gladare nu än igår morse!

Jag var till farbror doktorn igår.
Mina fötter mår inte bra, det är bekräftat.
Och håll i dig nu A-K, jag ÄR en Gummibrud - PÅ RIKTIGT!

Doktorn förklarade att man brukar mäta rörlighet i 9 steg,
och att jag tyvärr var en klar 9:a.
Överrörlig gummitjej kallade han mig.

Jag som alltid tyckt att det varit liiite coolt att visa hur vig jag är fick plötsligt det coola slängt åt sidan... Det är inte bra att vara överrörlig.
Det kan straffa sig i framtiden och jag är ju knappt fyllda 30.

Han klämde, kände, vred och rullade på fötterna och skakade lite
besvärat på huvudet medans jag berättade hur det kändes.
Kändes skönt att komma till någon som LYSSNADE
och som TOG IN det jag sa!
Tack Faluhälsan!

Hur det än är så är det skönt att få en förklaring till varför jag har ont, att mina senor är för mjuka och inte kan hålla foten i rätt vinkel utav egen kraft. När foten sen blir "felbelastad" så försöker man av kompensera genom att "hjälpa till" och till slut gör det ont och i en del fall (som i mitt) uppstår inflammationer.
En hel vetenskap.

Jag ska iaf få en remiss till ortopedtekniska för att få
stöd till mina fossingar.
Nu ska jag bli bra!

Jag fick också en kortisonspruta i vardera hälen...
Jäklar va ont det gjorde!
Men sen... varm bomull i mina hälar!
Och sen... aj aj aj..
Men nu ska jag bli bra!

Och nu ska jag jobba!

//Gummibruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: