luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

BF+5 MVC och BF+6 VÄRKAR!!!!

Kategori:

Igår var vi på MVC igen!
Innan besöket hade jag nästan inte ens lust att åka dit, men efteråt
hade jag en helt nyvunnen kraft och lust!

 

Grät en skvätt även därinne och det var heeelt okej!
"Gråt, gnäll och ja..svär så mycket du vill" sa hon,
"jag har varit i din sits och jag förstår dig"!
Gud va skönt med en sån BM!

 

Blodtrycket hade stigit till 131/86 (högsta mätningen hittills),
Sf-måttet var 36 cm och hjärtljuden låg mellan 148-152 då den lugnat ner sig lite!
Och nu var Orvar fixerad!!!!
Vikten +1 kg, totalt ca 16 kg nu.
Min kropp var så vätskefylld att vi tog ett urinprov för att utesluta
havandeskapsförgiftning, men det var så perfekt att det avfärdades direkt!
Vi bokade in en ny tid på fredag, sen pratade vi om det kommande förloppet.
Om inte Orvar kommer självmant skulle vi först göra TUL på måndag
och sen sättas igång senast torsdag eller fredag nästa vecka!
Så himla skönt att se slutet!

 

Jag och Johan, som firade 2-årig förlovningsdag igår,
gick ut och åt sushi, sen var det tänkt att vi skulle gå på bio,
men det blev istället hyrfilm och mys hemma!

Vaknade 5.30 av magont, ignorerade för att jag trodde det var kissblåsan som skrek (i vanlig ordning), vaknade igen 5.45 av samma sak...


Japp!
Värkarna har satt igång! :)
I skrivandets stund har jag haft lite olika starka värkar, med som mest
15 minuter emellan och som minst 4 minuter...
Just nu är det lite lugnare igen.
Det är nu det händer!
Det är det här vi har gått och väntat på så jäkla länge!!
Förhoppningsvis kan jag ha glädjande nyheter i nästa blogg!

Wish us luck!
❤❤❤

 

8 augusti, Orvars dag?

Kommentarer

  • Emmy säger:

    Så. Sjukt. Spännande!! Lycka till nu:)

    2012-08-08 | 12:55:05
    Bloggadress: http://emmyflander.blogg.se
  • Loppa säger:

    Lycka till.... från mitt hjärta till er och Orvar!!

    2012-08-08 | 13:15:35
  • Moster Birgitta säger:

    Kläm på nu så får du din Orvar eller Orvina! Lycka till!

    2012-08-08 | 14:51:15

Kommentera inlägget här: