luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

35+5 Nu vilas det, åtminstone för vissa

Kategori: My life..

Johan har semester och den här veckan har spenderats mestadels uppe i buan (Stockgropen) där årets slåtter är i full gång.
Inga tunga lyft, vilor och tuppisar om vartannat, lite markservice bestående av mat/fika-servering åt det arbetande folket och lite diskning vid behov. Annars som sagt mest vila och dassbesök (blåsan känns egendomligt liten just nu).

Sov över natten mellan måndag och tisdag, men aj va kroppen inte gillade ribborna i sängbotten...
Igår kväll åkte vi hem och idag åkte vi bara fram och tillbaka över dagen. Tur det inte är längre resväg!

Iallafall.
Igår kväll fick jag helt plötsligt som en kraftigt molande mensvärk som gick bak i ryggen. Efter några omgångar började jag kolla klockan.. "Värken" varade någon minut, sen var det lugnt en stund innan det började igen, ca 15 minuter var det mellan.
Det gjorde ju inte jätteont, men jag blev lite nervös faktiskt...
Har ju inte ens köpt BB-väskan jag ska packa i än.. Men imorgon ska jag fixa den, det måste jag!

Orvar är en livlig liten parvel.
Det börjar bli trångt därinne nu och det känns!
Mest livat är det oftast kvällstid, men häromnatten (uppe i buan) efter ett dassbesök i månskenet strax före midnatt (och efter någon timmes sömn) var det en hickande sprattelgubbe som höll mig vaken en bra stund!
Börjar lära mig vanorna nu.

Fr.o.m. nästa vecka ska Johan jobba igen.
Känns lite läskigt, men jag ska se till att han har en jourtelefon som bara jag ringer på om det är skarpt läge..
Hujja mig! :)



Kommentarer

  • Johanna säger:

    Passa på att vila så du har kraft sen när det väl är dags för Orvar att ta sig ut :)

    Har du lust att bli fotad nu när du är gravid? Jag skulle behöva träna lite. Typ vi kan var ute och ta några bilder när du håller om magen och så. Så får du några bilder sen. Bara om du vill :)

    Jag tycker nog att det är dags att iaf börja packa bb-väskan nu, man vet aldrig med bebisar när dom vill ut.

    Kram Johanna

    2012-07-06 | 23:00:58
    Bloggadress: http://www.johannalundin.se

Kommentera inlägget här: