luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

12+0

Kategori: My life..

Flera som vet nu!
Känns både spännande och läskigt.

Illamåendet håller i sig än.
6 helt kräkfria dagar sedan någon gång innan Lucia.
Förjävligt att må illa faktiskt.
Fick (låna?) ett par "åksjuke-band" (från Apoteket) av mamma att sätta runt handlederna, det hjälper skapligt, men inte tillräckligt.

Oftast så vaknar jag och mår som en prinsessa, men ju längre
dagen går desto sämre mår jag.
Flera gånger har jag spytt med tandborsten i handen, efter
att jag borstat klart.
Riktigt drygt.
Tänk er ett riktigt åksjuke-illamående, som att ni åkt "kaffekoppen"
5 gånger på raken. Hur skulle ni må då?
Tadaaa - som jag gör kvällstid.

Igår trodde jag på allvar att det skulle bli ett missfall.
Jag hade ont i magen och mådde inge vidare, sen fick jag en
oförklarlig ...... som gjorde mig orolig.
Men idag är det bra igen och inga mera sviter.
Det ska bli en stark unge det här.

*~*~*~*

Senare på kvällen.

Fan, fan, fan..
...... igen, den här gången röd.
Jag låg och grät på soffan och tänkte "Orvar är död".
Inte mådde jag illa heller.
Ringde VC som stängt, förlossningsavdelningen tyckte jag skulle
ta det lugnt och ringa sjukvårdsupplysningen om det blev värre.
Kul.

Jag går och lägger mig och skiter i det här nu.
Fuck the world.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: