luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

VUL 12+4

Kategori: My life..

Jag ringde BM igår och förklarade vad som hänt i torsdags och fredags.
Hon tyckte det lät beskedligt, men förstod våran oro.
Fick numret till Kvinnokliniken i Falun och sen en tid för undersökning.

Idag, 12+4.
Var riktigt nervös när vi kom fram.
Frågade i expiditionen var vi skulle gå för ultraljud, fick en vägbeskrivning
och gick dit. Var i god tid!
Magar och små bebisar var vad som mötte oss på avdelningen.
Tyckte det drog ut på tiden, men det är ju inget ovanligt inom sjukvården..
När vi väntat en halvtimme gick Johan och frågade om vi kommit fel.
Det hade vi givetvis, så det blev en språngmarsch ned två våningar
till gynmotagningen..
Väl där så stod en sköterska och ropade mitt namn när vi kom in genom
 dörren. Vi förklarade att vi blivit felskickade och fick komma in direkt!

Sköterskan, som jag glömt namnet på, var väldigt pedagogisk
och berättade vad hon skulle göra.
Jag som förväntat mig ett vanligt UL (på magen) blev ganska förvånad
då hon bad mig ta av mig och ta plats i gynstolen.
Det blev alltså aktuellt med ett VUL (via .. ni vet).
Men det gick jättebra.
Hon tittade, klämde och kände.
"Ja, livmodern är iallafall förstorad" (klämde på magen)
Sen förklarade hon att hon skulle sticka in en apparat, som såg ut som en dildo, i mig. Hon skulle se efter först innan vi skulle få se något på skärmen.
Det kändes som en evighet, men var kanske 20 sekunder.
Jag blundade, försökte andas lugnt...
"Verkar se bra ut det här..."
Tystnad.
"Japp, där såg jag en rörelse!"
Hon vred skärmen så vi kunde se.

På skärmen såg jag hur lilla "Orvars" hjärta slog rytmiskt
och hur h*n rörde sig lite där i sin lilla värld.
Ungefär där började jag böla...
Helt fantastiskt att se det lilla livet!
H*n låg med båda händerna uppe vid pannan, vi såg fem fingrar
på en av händerna, magsäcken, det lilla hjärtat...
Underbart!


Inte Orvar, men ganska likt!

Sen - pinsamt!!!
När vi skulle gå därifrån var vi så uppspelta och glada att vi glömde
gå via kassan och betala..
Vet inte vad/om det kostar, men hur än det är så var det värt det!
Ringde iaf och bekände, så de skulle säga till att de skickar en
ev faktura istället.. Tom sköterskan jag pratade med skrattade.. :)

Nu ska jag passa på att njuta av vetskapen om livet
som vi nu sett med egna ögon!

Kärlek!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: