luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

28+2 Tårkalas

Kategori: My life..

Hittilts har jag varit ganska jämn i mitt humör, det tycker även Johan.
Men idag...
Suck!

Var till IKEA med Orvars mormor och morfar.
Vi skulle handla barngrejer, bl a en spjälsäng.
Vi gick runt och plockade vagnen full med grejer, betalade och åkte hemåt.
När jag satt i bilen och kollade kvittot insåg jag att vi fått fel säng...
"Lyckligt nog" hade vi BARA åkt 2 mil tillbaka, det var bara att vända,
jag skulle ha MIN säng!
Vi fick i uppgift att det skulle finnas 2 på lager, men hyllorna gapade tomma.
Blev så grymt besviken och arg på mig själv som inte kollat bättre på kartongen vi först tog med oss (som f ö måste ha legat på fel hylla).
Jag hade ju kollat upp saldot innan vi åkte, så jag var verkligen arg.

Innan vi åkte hem igen så var vi in i inte mindre än 6 andra "sängbutiker",
EM, JYSK, MIO, Sängjätten, Sova och Sängvaruhuset (tror jag).
Ingen av dessa sålde spjälsängar...
Så vi åkte hem igen utan säng.

När jag kom hem var det lite cirkus även på hemmaplan,
 vi kan väl kort och gott säga att hela familjen var trött och kinkig...
När jag sen upptäckte att en kruka (som var med på kvittot) saknades,
då brast det...

Jag kände en tomhet utan dess like, tårarna sprutade utan hejd och jag var otröstlig!
Det kändes ungefär som om jag fått ett dödsbesked, så ledsen var jag!
Ville bara vara själv och gråta..

I själva verket hade jag nog känt av lite av detta redan på lördagskvällen,
men då tryckte jag bort det.
Nu gick det verkligen inte att "trycka bort".
Det värsta var väl att jag visste att jag egentligen inte hade
någon som helst anledning till att vara så ledsen.
Det bara sköljde över mig.

När jag gråtit en stund tvingade jag mig upp till resten av familjen och tittade på film, direkt efter filmen brast det igen, och igen...

På måndagsmorgonen var jag helt svullen runt ögonen.
Kröp till korset och berättade för mina underbara kollegor vad som hänt.
Och vet ni, jag var inte ensam!!!
Det var tydligen helt normalt att det blev så där...

Att vara gravid är alltså inte bara en dans på rosor!
Men mestadels.
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: