luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

28+5 MVC och faderskapspapper

Kategori: My life..

Jag mår så mycket bättre!
Kontraster i livet är väl bra? Eller? :)

Idag var vi till MVC igen!
Allting följer kurvan, blodtrycket är kanon, viktuppgång normal (+10,5 kg nu).
Och vet ni, jag frågade BM om min lilla gråtattack i söndags och än en
gång fick jag svaret att det var HELT NORMAL.
Allting är visst "helt normalt" då man är gravid..
Fick faktiskt en förklaring också.
Om man är trött och slut (som jag känner att jag är mer och mer nu för tiden),
så är gränsen mellan trötthet och nedstämdhet hårfin.
Det är det ju även på ogravida människor, kolla tex på barn som inte sovit,
men kanske lite starkare för gravida pga alla hormoner i omlopp.

BM rekommenderade vila när jag är trött, och ev ta ut någon semesterdag alt gå hem tidigare ibland.. Hmmm. 23 arbetsdagar kvar nu, tror inte det blir mindre än så.

Fick en ny tid för belastningsprov också, för om man gick "by the book" så
skulle det alltid utföras två test..
Så den 8/6 är det dags för sockerchock igen, blä!

EFter MCV åkte vi till socialen och skrev under på att det är
Johan som är far till barnet.
Det är tydligen så man gör om man inte är gift.
Om man är gift däremot så räknar man med att det är partnern som är
far till barnet.
Tänk om det blir som i Yrrol (klicka på länken)!!
Ha ha!

Sammanfattningsvis.
Man får försöka se livet från den ljusa sidan!



Så här ser mitt liv ut uppifrån...
:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: