luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Droppstopp

Kategori: My life..

Det måste ha tagit stopp i produktionen igår kväll!
Från att ha haft ett konstant flöde från näsa och ögon
så mår jag idag helt okej och är bara lite täppt!
Ett mirakel!

Den friske har många önskningar, den sjuke har bara en...

Tror att jag kanske skulle börja med en öppen matdagbok här igen.
Kanske tittar någon av förebilderna in och ser om jag gör nåt
galet och rättar till mig om så är fallet!? :)

Frukost ca kl 7:00:
Makrill i tomatsås, ett kokt ägg (med lite bregott) och lite surkål.
Svart kaffe kl 9:00.
Mellis ca kl 10:30:
Kokt ägg (med lite bregott), några nötter.
Lunch kl 12:
Tacopajen jag skrivit om tidigare, en tomat.
Svart kaffe kl 13:30.
Mellis ca kl 15:00:
Nötter igen (men totalt intag denna dag, en liten näve).
Middag 19:00:

Broccoligratäng med ädelostsås.

Så här gör du 4 goda portioner:
Smöra en form och sätt ugnen på 250 grader. Koka broccoli (ca 500 g) i ca 5 minuter, låt rinna av i ett durkslag innan du häller ner den i formen.
Tärna 2 hg skinka el kassler.
Smält 2-3 msk margarin i en kastrull, red med 3 msk dinkelmjöl, späd med 3 dl mjölk eller grädde (jag hade inte mjölk så jag tog ca 2 dl grädde och spädde sen med vatten). Låt sjuda någon minut. Ta ifrån värmen och smula i 50 gram ädelost tex Kvibille grädd ädel 36%, salta (behövs inte mycket) och peppra. Häll ostsåsen över broccolin, toppa med skinkan!



In i ugnen 15 minuter - färdigt!



Servera gärna med tomat.
Har även gjort detta med kryddkorvar istället för skinka någon gång, gott!
Man kan självklart byta ut ädelosten mot vanlig riven ost,
men jag vill påpeka att gratängen inte smakar mögelost, det går
att "lura i" i folk som inte tycker om ädelost.. *fniss*

Vatten dricker jag under hela dagen, skulle tro att det bli ca två liter.
Nötterna är naturella och blandade olika sorter.

Vad tror ni om den dagen?
Jag tror den är rätt okej.

Ett bra avslut på dagen kan vara att lägga sig i lagom tid,
vad nu lagom må vara?
Natti!

Kommentarer

  • Lena säger:

    Hej Anna



    Jag är Loppas kompis i Frankrike. Vilken jättebra blogg du har och vad inspirerande du skriver!



    Hälsningar från Brieostarnas förlovad land/Lena

    2009-11-24 | 11:05:14
  • luna1000/Anna säger:

    Hej och TACK Lena! :)

    Kul att du läser från la France! Blir så glad när jag får kommentarer från läsare jag inte visste om!

    Hälsa de små goda ostarna varmt från mig! :)

    //Anna

    2009-11-24 | 19:53:27
    Bloggadress: http://luna1000.blogg.se/

Kommentera inlägget här: