luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Det var inte vi!!!

Kategori: My life..

Herregud vilken kväll det blev!!
Jag säger då det..
Till mitt försvar skyller jag som vanligt på Anna Skipper (den andra)!
Det känns så mycket bättre när man har någon att skylla på.

Jag och A-K bestämde oss för att åka till Slussvaktarn i Falun där några av hennes kompisar satt och hade det bra.. Eftersom jag hade druckit en cider så var det hon som fick köra. Jag var nästan tråkigt nykter när vi kom dit, men tänkte att det fick bli en lugn kväll.. Drack en cider. Sen...
Sen kom Slussbruden in efter en kvällstur.
Men Slussbruden kom också en något förfriskad Anna Skipper - bruden med det
värsta inflytande du ens kan föreställa dig!!! ;-)
Vi hamnade på Slussbruden 2 där vi delade på en öppnad flaska vitt.
Där mötte vi också Mr Trubadur från bartömningen i höstas!
Han är även en av de brandmän som stormade in på jobbet i våras..
Nu var han iaf där, guran var nedpackad men han var social med oss en stund iaf.. Kanske kläcktes nån inte så jättegenomtänkt kommentar om huruvida det skulle vara att ha en brandman där hemma.. Och kanske kanske så sa vi (jag och A-K) också att vi skulle tutta på grannens hus idag (för att han skulle ha jour) så vi skulle få celebert besök...
Döm av min förvåning när det stod om nattens radhusbrand i Borlänge med två omkomna på dalarnas tidningar... DET VAR INTE VI!!!!
Det är inte ens roligt att skoja om - men hur fel kan det bli??

Kvällen fortsatte en sväng inne på Slussvaktarn igen men när klockan blev ett var det dags för stängning och vi begav oss mot Borlänge igen..
Men inte hem, nej nej.. Inte än..
Vi åkte till Max (fortfarande jag och A-K) och åt!
Provade nån guacamole-burgare som jag tror var god och en efterrätt med glass och friterad banan.. Supernice!  Men det var först på Max som jag insåg hur onykter jag var... Herrejösses va A-K fick skratta.. åt mig..

Så idag mår jag som jag förtjänar.. Kanske aningens bättre tom!
Har suttit ute på balkongen en stund, men det blev för varmt.
Ska nog ta en cykeltur snart istället, för bilen den låter jag stå några timmar till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: